Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Πασχαλινό φαναράκι-βήμα-βήμα!




Δύο μέρες έμεινα στο σπίτι λόγω μιας Ανοιξιάτικης ιωσούλας που με ταλαιπωρεί και απ' ότι φαίνεται θα μείνω και αύριο! Στο σταθμό δεν είχαμε προλάβει τίποτα να κάνουμε από τα πασχαλινά μας! Να είναι καλά όμως η Γωγούλα που έκατσε στο πόδι μου καιμεέχει αντικαταστήσει επάξια! Γωγώ σ' ευχαριστώ πολύ! Με πολύ λιγότερο άγχος αναρρώνω και σκέφτομαι διάφορα! Τι άλλο πασχαλινοδραστηριότητες! Έχω πολλά να ας δείξω! Όμως δεν πρέπει να τα μπερδέψω. Ένα ένα θέμα τη φορά!

Με αυτή την ανάρτηση θα σας δείξω(σε όσες δεν γνωρίζουν)πώς ετοιμάζουμε ένα φαναράκι!

Το φαναράκι που θα κατασκευάσω θα το κρατάει ο μικρός μου γιός στον επιτάφιο! Την ιδέα την πήρα από το διαδίκτυο κι εγώ την τροποποίησα. 




Ξεκινάμε!

Τα υλικά που θα χρειαστούμε:

Χαρτόνι οντουλέ, θερμόκολλα, κόλλα απλή, χρωματιστές μεμβράνες, θερμόκολλα, πούλιες, στρογγυλό κουτί από τριγωνικά τυράκια, ρεσό.

Χρησιμοποιώ χαρτόνι οντουλέ, γιατί είναι πιο σταθερό και το φαναράκι θα στέκεται καλύτερα! Το κανσόν έχει την ιδιότητα να κάνει βαθουλώματα, να βουλιάζει!

Παίρνουμε το χαρτόνι της αρεσκείας μας(εδώ μαύρο-θα μπορούσα να είχα επιλέξει ή γκρι ή μπλε σκούρο) και το κόβω στο ύψος που επιθυμώ(μην το κόψετε πολύ ψηλό-όσο είναι η παλάμη σας) και το πλάτος του να είναι ίσο με την περίμετρο του κυκλικού κουτιού και λίγο παραπάνω.


Πάνω στο οντουλέ, σχεδιάζω σχήματα. Επειδή το θέμα του φαναριού είναι το διάστημα, έκοψα αστέρια και φεγγάρια.


Πίσω από κάθε σχήμα κολλάω από μία χρωματιστή μεμβράνη.




Από την μπροστινή πλευρά κολλάω πούλιες και αστεράκια ή ότι άλλο θέλω για να μοιάζουν σαν μικρότεροι πλανήτες και άστρα.

Στη συνέχεια κολλάω το χαρτόνι με θερμόκολλα γύρω από το στρογγυλό κουτί(το κάτω μέρος στο οποίο έχω κολλήσει με θερμόκολλα ένα κεράκι ρεσό).







Βάζω κόλλα κατά μήκος του χαρτονιού ξεκινώντας από κάτω προς τα πάνω και γύρω γύρω στο πάνω μέρος του χαρτονιού που έχει γίνει κύκλος! Εκεί βάζω γρήγορα το πάνω μέρος του στρογγυλού κουτιού(έχω φροντίσει να κόψω έναν κύκλο λίγο πιο μικρό από το καπάκι κι έχει μείνει το στεφάνι του).







Τα χαρτονάκια που κόβουμε δεν τα πετάμε! Τα περσινά τα
χρησιμοποιήσαμε για κεφαλάκι της Κυρασαρακοστούλας!





Με το συρραπτικό στερεώνω το χερούλι που είναι αυτή τη φορά (και συνήθως) από σύρμα πίπας!



Ζωγραφίζω έναν πύραυλο(σε άλλο θέμα κάνετε κάτι αντίστοιχο) και τον κολλάω κοντά στο χερούλι και λίγο μπροστά!




Το φαναράκι είναι έτοιμο!




Ακολουθούν φαναράκια με άλλη τεχνική! Από τα βιβλία των εκδόσεων Κεντικελένη, αλλά και αυτά τροποποιημένα! 

Σε αυτά τα φαναράκια αντί για μεμβράνη, έχω χρησιμοποιήσει χοντρό ρυζόχαρτο(έτσι θα το ζητήσετε από το βιβλιοπωλείο) το οποίο το τοποθέτησα πάνω σε ένα κάδρο από οντουλέ!





Εάν θέλετε να εξοικονομήσετε χαρτόνι, απλά κόβετε δύο λωρίδες από οντουλέ και τις κολλάτε πάνω και κάτω από το ρυζόχαρτο στο οποίο κόλλησα λωρίδες από μεταξόχαρτο για να κάνω το ριγέ του πειρατή!

Εάν θέλετε να είναι φτιαγμένο το φαναράκι κατά κύριο λόγο από τα παιδιά, δώστε τους λαδοπαστέλ ή τέμπερες και αφήστε τα να μεγαλουργήσουν!

7 σχόλια:

  1. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΊΑΣΕς ΤΑ ΦΑΝΑΡΑΚΙΑ ΣΟΥ!!!πΟΛΥ ΩΡΑΊΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ...χαχα Εγω θελω ενα με γοργονιτσαααα...για την μικρή μουυυ....ή και για μενα....για το κοριτσάκι που κρύβω...και που το ζήλεψε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχα Νικολέττα!!! Δεν έχω κάνει ποτέ μου φαναράκι, ομολογώ ότι με βάζεις σε πειρασμό!!!! Μπράβο σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ όμορφο το φαναράκι σου Νικολέττα!!!Μπράβο σου!!Και γω δεν έχω φτιάξει.Θα το φτιάξω Μεγάλη εβδομάδα με τα παιδάκια μου για την Ανάσταση!!!Ευχαριστούμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΝΑ ΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΝΑΡΑΚΙ ΤΕΛΙΚΑ
    ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΑΕΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΆΚΙ
    ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΜΠΡΑΒΟ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΜΟΥ ΤΑΘΕΛΩ ΟΛΑΑΑΑΑ ΓΙΝΕΤΑΙ;;;; ΕΝΑ ΠΕΙΡΑΤΗ ΓΙΑΤΟΝ ΣΥΖΥΓΟ ..ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΓΟΡΓΟΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΑ ΧΕΧΕΧΕ ΤΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΧΡΕΩΣΕ ΤΑ ΣΕ ΜΕΝΑΑΑΑΑΑ ΧΕΧΕΧΕ

    ΑΣΧΕΤΟ ΒΓΑΛΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΜΑΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΥΠΕΡΟΧΑ ΝΙΚΟΛΕΥΑ!! ΤΟ ΕΝΑ ΠΙΟ ΩΡΑΘΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ. ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μπράβο!! απίθανο!!!! περιμένω κι άλλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή